Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

παρασκευή



Η ημέρα Παρασκευή αναφέρεται από τον Τερτυλλιανό και ως "έκτη Σαββάτων" (sexta sabbati), καθώς και "Προσάββατον" κατά τον Επιφάνειο. Αλλά καιι ο ευαγγελιστής Μάρκος υπαινίσσεται το αυτό κατά την ημέρα του Πάθους γράφωντας "επεί ήν Παρασκευή, ό εστί Προσάββατον". 
Γενικά το όνομα αυτό καθιερώθηκε από τους Εβραίους επειδή την ημέρα αυτή παρασκεύαζαν ότι θα χρησμοποιούσαν την επομένη, τούτο και υιοθετήθηκε από τους Χριστιανούς, χωρίς να υφίσταται ίδιος λόγος.

Επειδή όμως η μεν Τετράς για τους αρχαίους Έλληνες και τους λεγόμενους Εθνικούς ήταν η ημέρα που επεφημιζόταν ο Ερμής, τη δε Παρασκευή η Αφροδίτη(*), ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύςσημπλήρωσε θεολογικά την επιταγή: τις ημέρες αυτές των νηστειών με τη ρήση ο "γνωστικός και πεφωτισμένος" Χριστιανός: "οίδε και της νηστείας τα αινίγματα της Τετράδος και Παρασκευής" και "νηστεύει κατά τον βίον φιλαργυρίας τε ομού και φιληδονίας".
(*) Υπόψη στις ευρωπαϊκές γλώσσες το όνομα παραμένει συνυφασμένο ως έννοια της Αφροδίτης, όπως επίσης και στην αστρολογία.
Σημειώνεται ότι η Παρασκευή είναι ημέρα αργίας των Μουσουλμάνων, (αντί της Κυριακής των Χριστιανών, και του Σαββάτου των Εβραίων), ειδικά στη Σαουδική ΑραβίαΙράν και Ιράκ. Παρά ταύτα παγκοσμίως σε όλες τις εμπορικές πράξεις η Παρασκευή λογίζεται ως εργάσιμη πέμπτη ημέρα της εβδομάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου